Dac-ar fi să mă-ntrebe cineva pe cine-mi doresc să întâlnesc mai mult și mai mult din toată lumea asta largă, aș răspunde fără să mă gândesc de două ori: pe doamna Iuliana Crețoi, de la Radet. Doamna Iuliana e de vis, zău. Când suni la dispecerat și e conversația înregistrată, îți răspunde regulamentar, de zici că citește din manual. Ba mai e și din cale-afară de mieroasă. Te înțelege, te caină, te îmbărbătează. Îți vine să-i ceri scuze c-ai deranjat-o, nu alta. Dacă se-ntâmplă să nu fie conversația înregistrată – și se cam întâmplă, mai cu seamă când se știu ei cu musca pe căciulă, capătă curaj și-și dă arama pe față. Săptămâna trecută, m-am nimerit cu un telefon pe tura doamnei Iuliana. Reiau aici dialogul pe care l-am povestit atunci pe Facebook:
– Doamnă, nu se încălzește apa. Am robinetul deschis de vreun sfert de oră și tot rece curge.
– Nu avem defecțiuni la dumneavoastră-n zonă.
– Am văzut și eu că pare că n-ați avea, de aia v-am și sunat.
– Știți, ăsta nu prea e un motiv să sunați.
– Păi, cum, dacă nu mi se încălzește apa?
– Da, dar sunt oameni care chiar au probleme serioase, care poate că nu găsesc linia liberă, din cauză că o țineți dumneavoastră ocupată.
– …………….
– Alo? Mai sunteți acolo?
– Da.
– Vă mai pot ajuta cu ceva?
– Păi, nu m-ați ajutat cu nimic.
– V-am recomandat să nu mai sunați, dacă nu vă confruntați cu probleme serioase. E de ca și cum ați suna la Salvare să vă plângeți că vă doare un pic capul.
– Doamnă, am sunat la dumneavoastră să mă plâng că nu am apă caldă.
– Da, dar uitați că văd aici că ați mai sunat și pe 23, și pe 21. Nu se poate să sunați așa de des!
– Sun des pentru că aveți dumneavoastră probleme des. Nu am apă caldă! Unde să sun, dacă nu la dumneavoastră?
– Ba aveți apă caldă, dar nu se încălzește. În sectorul 6 avem niște defecțiuni și nu e apă caldă deloc, până mâine dimineață. La dumneavoastră, măcar există posibilitatea să se încălzească.
Azi dimineață, pe la 8, dau iarăși peste doamna Iuliana la capătul celălalt al firului:
– Doamnă, nu am apă caldă. Văd că pe site nu e anunțată nicio defecțiune.
– O secundă, să verific. (Câteva minute mai târziu) Da, nu aveți apă caldă.
– Nu e nevoie să-mi confirmați. Știu că n-am. Am sunat să vă-ntreb de ce n-am.
– Se fac niște lucrări.
– Și de ce n-ați anunțat pe site?
– O secundă, să verific. (Alte câteva minute mai târziu) E o avarie la rețelele secundare, deci ceva neprevăzut. Nu e vina noastră. N-aveam cum să anunțăm ceva neprevăzut.
– Aha. Știți, cumva, până la ce oră va fi oprită apa?
– Estimăm că până pe la 14:30. Oricum, e un interval rezonabil.
– Cum adică?
– Cine avea de folosit apă caldă, a folosit-o până acum, și-o să mai folosească de pe la ora 16 încolo. Deci, nu e un mare inconvenient.
– Pentru mine este.
– Trebuia să vă treziți mai devreme!
I-am cerut număr de înregistrare a solicitării, procedura învechită prin care faci o reclamație la Radet. Bașca, m-am enervat și-am făcut o reclamație stufoasă la Protecția Consumatorului.
Ora 15:07. A venit apa caldă mai devreme, încă de pe la 14. Să tot fie o jumătate de oră de când am lăsat-o să curgă și tot rece ca gheața e. Ca răspuns la întrebările de-aici: locuiesc cu chirie și nu vreau nici să mă mut, deocamdată, nici să-mi pun centrală sau boiler. În cazul meu, problema cu apa caldă care nu se-ncălzește n-are legătură cu instalația de recirculație – care e verificată și răsverificată, sau cu lipsa de igienă a vecinilor. Sunt zile-n care pot să las apa să curgă cu orele și tot nu se-ncălzește. Pot să vină la mine chiar mama și tata Radet, ținându-se de mână, să-mi spună că problema nu e de la ei, că tot nu cred.
Câți metri cubi de apă rece, contorizați și plătiți ca apă caldă, or fi oare în tot Bucureștiul? Or fi câteva mii de metri cubi? Mai mult, oare? Banii pe combustibil sunt facturați până la ultimul leuț, nu?
Foto: Camilla/Flickr.com
Mai….si eu locuiesc in dr taberei. Cand eram la garsoniera, la et 8 si la mine venea apa calda f greu. Acum, locuind la et 1 am apa calda mereu si nu e calie…e chiar calda bine :)) abia astept sa termine si astia cu tevile alea. La cum se misca preconizez ca abia vineri termina….uff.
Eu nu locuiesc în Drumul Taberei și stau la etajul 4/10, deci n-ar trebui să am probleme. Sau, oricum, în niciun caz n-ar trebui să fie probleme atât de mari de la instalația de recirculație, care a tot fost verificată și e în regulă. E ceva să lași apa să curgă câteva minute până se-ncălzește și cu totul și cu totul altceva să nu se-ncălzească deloc câte-o zi întreagă, ca apoi, după vreo jumătate de oră după ce ai insistat cu telefoane și amenințări la Radet, să înceapă să curgă clocotită. Uf, țin minte că mi-ai povestit că-ți schimbă toată țevăraia din bucătărie. :(
Si eu am probleme si, vorba aia, locuiesc gard in gard cu punctul termic.